Webbasics en Garantie

Algemeen

Voor alle producten die u bij ons koopt geldt een bepaalde garantietermijn. Deze garantie is op basis van het carry-in principe. Dit houdt in dat u het (vermeende) defecte product naar ons verstuurt. Wanneer u het (vermeende) defecte product wilt terugsturen, dient u eerst een goedkeuring aan te vragen, een zogenaamde RMA aanvraag (Return Material Authorisation).

Wanneer deze RMA aanvraag door Webbasics is goedgekeurd ontvangt u hiervan een E-mail bericht waarin het RMA nummer vermeld staat. Vervolgens kunt u het (vermeende) defecte product versturen onder vermelding van uw Naam - en adres gegevens en het RMA nummer, daarbij zorgdragend voor de verzend- c.q. transportkosten, in een degelijke c.q. originele verpakking naar

Webbasics
Rottumeroog 3
9989 CP Warffum

Na onderzoek van Webbasics' technische dienst dan wel Webbasics' leverancier, zullen de producten gerepareerd of vervangen worden en aan de afnemer, op kosten van Webbasics, retour worden gezonden. Mocht het nu zo zijn dat het apparaat niet kapot was, dan worden er inspectie kosten in rekening gebracht. Webbasics' factuur is het schriftelijke garantiebewijs. Op de factuur staan dan ook de garantie termijnen van de betreffende producten vermeld. Verder zijn op al onze producten de Algemene Voorwaarden van toepassing. u kunt hier dan ook onze uitgebreide garantiebepalingen vinden.

Belangrijk: Wanneer producten worden teruggestuurd in een ondeugdelijke verpakking of voordat u een RMA nummer heeft ontvangen, worden deze door ons geweigerd.


Garantie termijn

Standaard geldt een garantietermijn van 1 jaar voor onze producten; Voor bepaalde processors en geheugen geldt een garantietermijn van 6 maanden, voor het betreffende product wordt in dat geval de garantietermijn op de factuur vermeld; Voor een aantal producten geldt een langere garantietermijn dan 1 jaar, voor het betreffende product wordt in dat geval de garantie termijn op de factuur vermeld; Op door Webbasics geassembleerde systemen zijn dezelfde garantietermijnen van toepassing als voor de betreffende losse componenten gelden; Voor notebooks en systemen van derden (bijvoorbeeld: Compaq, Toshiba, Hewlett Packard) gelden hun garantietermijnen. De garantietermijnen zullen uitdrukkelijk op de factuur vermeld staan.


Als u nog vragen heeft kunt u gebruik maken van ons reageer formulier.